Halverwege de reis - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Anouk Burgel - WaarBenJij.nu Halverwege de reis - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Anouk Burgel - WaarBenJij.nu

Halverwege de reis

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 December 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve vrienden en familie

Het is al weer lang geleden dat ik iets geschreven heb. Dit komt onder andere doordat ik niet zoveel te vertellen had en ook omdat ik het heel druk heb gekregen daarna.

Even terug naar begin november. Ons eerste bezoek op het eiland was Manon! We hebben ons ontzettend goed vermaakt die week. We zijn uit eten geweest, hebben cocktails gedronken, met de jeep over het eiland gecrosst, mooie vissen gezien en Manon heeft nog een windsurfles gehad. Vooral ook veel bijgekletst want na een half jaar heb je elkaar wel wat te vertellen natuurlijk. Het was heel fijn dat ze er was en ook wel een beetje moeilijk om weer gedag te zeggen. En toch jammer dat ze Lynn niet stiekem in haar koffer had verstopt.
Maar de week daarna stonden er al vier vriendinnetjes uit Utrecht op de stoep. Dikke pret en weer als vanouds :) Een dagschema maken voor 4 personen is toch wel wat lastiger dan alleen voor Manon. Veel verschillende wensen van iedereen zoals duiken, snorkelen, seabob, surfen, kiten, dansen etc. Het grootste gedeelte hebben we gelukkig in kunnen plannen. Helaas hebben onze gasten ook een groot nadeel van Aruba meegekregen: muggen. Muggen zijn er hier dag en nacht en steken je compleet lek. Na een half jaar hier gewoond te hebben worden de bulten bij mij minder groot en jeuken ze minder, maar dat geldt niet voor nieuwe mensen op het eiland. Vooral Julia was zwaar de pineut want die kreeg bulten zo groot als eieren. Aangezien de rest ook bijna een dwangbuis nodig had om niet te krabben zijn we toch maar antihistaminica pillen bij de apotheek gaan halen. Dat luchtte op. De muggen steken er niet minder door maar de jeuk is in elk geval houdbaar. Helaas komt aan al het leuke ook weer een eind en zo ook aan mijn vakantie. Het was wel een super leuke en mooie vakantie!

Daarna mocht ik gelijk mijn tweede dienstblok van dit jaar in. Weer een periode met alleen maar avond- en nachtdiensten voor het hele ziekenhuis. De diensten zijn zwaar, het is hard werken en lange dagen. Mijn slaapritme was ook helemaal ontregeld. Ik sliep 's nachts bijna niet en overdag heel goed. Nu weer een weekje bezig in de dagdienst en mijn ritme is nu gelukkig weer omgeschakeld. Je merkt wel dat die diensten veel van je lichaam eisen. Mijn spijsvertering was helemaal van het padje. 's Nachts super misselijk als ik at, daarom maar niet gegeten. Maar een maaltijd per dag is ook niet voldoende... Kortom blij dat het weer voorbij is. Ik sta nu op een chirurgische zaal met leuke patienten dus heb het in de dag beter naar mn zin.

Ook ben ik begonnen met kite lessen. Het is echt zo ontzettend gaaf. Die adrenaline die door je lijf giert als je door de kite over het water wordt gesleept is echt verslavend. Ik ben begonnen tijdens mn dienstenblok. Helaas is daarna de wind weer gaan liggen waardoor het nu even letterlijk en figuurlijk stil ligt. Deze week gaat het weer waaien dus ga ik het weer oppakken. Helaas kan ik nu alleen in de weekenden. Maar ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
Dre racet inmiddels ook heel hard over het water met zijn surfplank. We willen binnenkort een filmpje maken. Houdt facebook in de gaten!

Verder komen kerst en oud&nieuw er weer aan. Daar leef je hier toch op een hele andere manier naar toe. Het blijft vreemd en een echt kerstgevoel heb ik niet met 30 graden. Wel staan er leuke dingen op de planning. Dinsdag gaan we met een groep naar de bios om The Hobbit te bekijken, woensdag met kerstavond hebben we een BBQ met collega's van Dre, 1e kerstdag heb ik dagdienst maar in de avond eten en gezelligheid met mijn collega's en 2e kerstdag hebben we een party in de villa (groot huis met zwembad waar o.a. twee van mijn collega's wonen en the Villa wordt genoemd). Met oud en nieuw zit half Amerika hier op het eiland dus verwachten we een zeer groot vuurwerkspectakel van alle grote, dure hotels. We gaan met een grote groep met ons schatkistje (lees: koelbox vol drank) naar het strand en daar ons eigen feestje bouwen. Kortom allemaal leuke dingen in de planning.

Vanaf Aruba willen we iedereen ook een fijne kerst en alvast en gelukkig en gezond 2015 toewensen!

Liefs Anouk en Dre

  • 23 December 2014 - 10:00

    Larissa:

    Oo wat een leuk verhaal weer :) Leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie! Ik kan me voorstellen dat die nachtdiensten heel zwaar zijn! Jullie ook hele fijne feestdagen en een prachtig 2015 toegewenst! Wij wilden eigenlijk met jullie naar de Hobbit maar nu gaan we maar met zijn tweetjes :) We zullen aan jullie denken, ik ben benieuwd of die leuk is!

    Liefs Frank en Larissa

  • 04 Januari 2015 - 18:19

    Fam. Schoester:

    Ziet er allemaal wel heeel goed uit, een raar iets denk ik kerst en oud en nieuw vieren met zon en hoge temperaturen. Wij wensen jullie een mooi en gezond 2015 toe en geniet en nog maar van.

    Liefs vanuit Almkerk















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 2250
Totaal aantal bezoekers 10364

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: