Eerste weekje Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Anouk Burgel - WaarBenJij.nu Eerste weekje Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Anouk Burgel - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Aruba

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Juni 2014 | Aruba, Oranjestad

Hier ons eerste verslag vanuit het mooie zonnige Aruba. Een eerste week vol eerste indrukken, veel geregel maar ook een zeer mooi feestje!!

Laten we starten met de reis. We hebben allebei heerlijk gevlogen. Arkefly is echt prima te doen in (premium) comfort class. Voor het opstijgen was het eerste glaasje champagne al een feit. Ook gedurende de vlucht vloeide de alcohol rijkelijk bij de personen voor mij, zodat die compleet lazarus het vliegtuig uitkwamen. De vlucht verliep verder heel rustig. Het eten was goed; onder andere lekker genieten van een bekertje Ben&Jerry's en meerdere maaltijden. Ook aan drinken geen gebrek want ze bleven maar langs komen.

Mijn eerste indruk van Aruba vanuit de auto richting ons appartement was niet zo fantastisch. Het is droog, stoffig en dor. Waar bij ons de perkjes mooi grasgroen zijn, zijn ze hier bruin, rotsachtig en kaal. Hier een daar heb je ook wat zwerfvuil dus heel verzorgd ziet het er niet uit. De stranden daarentegen... adembenemend!! Zulke stranden heb ik nog nooit gezien. Later volgen de foto's.
Het appartement is zeer netjes en verzorgd. We zitten op een complex met allemaal ziekenhuis collega's, met name verpleegkundigen. Je leert hier snel mensen kennen en is het erg gezellig.

De eerste dagen bestonden vooral uit zaken regelen. Eerst naar het ziekenhuis om mijn contract definitief te tekenen, een medische keuring te ondergaan, een uniform en pasje regelen, röntgenfoto laten maken, papieren tekenen voor verzekeringen. Je begrijpt dat we hier een paar uur aan kwijt waren. Eerst voor Anouk en een paar dagen later voor Dre. Want het werktempo ligt hier toch net even iets lager...
Verder is het hebben van een auto op Aruba heel noodzakelijk. Zonder auto kom je nergens. Ik dacht wel even naar het ziekenhuis te lopen (600 m volgens google maps), maar daar deed ik dus ruim 20 minuten over. Met name vanwege het feit dat sommige wegen hier van zand zijn en er geen sprake is van een voetpad waardoor je in de dorre berm moet lopen. De mannen zijn hier geen haar beter dan in Nederland. Er is nog nooit zoveel naar me getoeterd, gefloten en geroepen (dushi!!)
Over wat voor auto we willen (kopen of huren) hebben we nog even getwijfeld, maar na veel verhalen over het kopen van een auto die de tweede dag al stil stond en de reparatiekosten duurder blijken te zijn dan de aanschaf van de auto hebben we maar besloten om er een te huren: een prachtige zilvere Nissan. Lekker automaatje, is hier hard nodig.

Een huisje hebben we waarschijnlijk ook gevonden. We hopen naar Patiri appartments te gaan (te vinden via google voor de geïnteresseerden). We willen het liefst een huisje met twee slaapkamers, handig voor de gasten die ons willen bezoeken, maar dat is afhankelijk van de beschikbaarheid. De appartementen liggen echt in the middle of nowhere. De eerste keer hebben we een uur gezocht en zijn we zonder het te vinden maar weer huiswaarts gekeerd. De tweede poging hadden we meer succes. We kennen het complex via Laura, een kennis van Dre uit Nederland. Die zit daar nog een maand en gaat naar huis als wij daar gaan wonen. Laura heeft ons meegenomen naar een ontzettend leuk eettentje Bugaloe, waar je heerlijk kunt eten en genieten van live muziek. Iedereen die langskomt gaan we daar mee naar toe nemen want het is echt een ervaring. Het restaurant ligt aan zee dus op het terras zit je direct aan het water.

Een van de laatste alinea's wil ik nog even besteden aan het WK voetbal. De oranjekoorts heerst ook in Aruba, maar niet alle Arubanen zijn voor Nederland. Spanje en Brazilië zijn hier ook populair. We hebben de wedstrijd in café de Paddock in Oranjestad gekeken met een groep mensen van het appartementencomplex. En net als jullie hebben we er hier natuurlijk een knalfeest van gemaakt!! Maar wat wil je ook anders met een uitslag van 1-5!!! De Arubanen hebben hun ogen uitgekeken hoe wij Hollanders een feestje kunnen bouwen, op tafels kunnen dansen en bier kunnen tanken. We zijn ook menigmaal op de foto gezet door de lokale bevolking :) De wedstrijd was hier om 3 uur lokale tijd waardoor we na de wedstrijd besloten het feestje voort te zetten op het strand. Dat iedereen veel te veel gedronken had om te mogen autorijden is hier niet van belang. Iedereen stapt bezopen in de auto. Hier rijden is af en toe een behoorlijke uitdaging en er rijden hier meer beschadigde dan onbeschadigde auto's rond.

Dit weekend hoeven we geen zaakjes meer te regelen en gaan we lekker relaxen aan het strand en het zwembad, want maandag is mijn eerste werkdag, spannend!

Liefs,
Anouk en Dre

• 15 Juni 2014 - 00:05

Larissa:

Ooo lieve Nouk, het klinkt geweldig! Hier in de stairway was het natuurlijk ook een feestje! Doe maar voorzichtig met rijden onder invloed, maar blijf volop genieten! Succes maandag met je eerste werkdag!!

Knuf Larissa

• 23 Juni 2014 - 10:53

Sven:

He nouk, pas maar op met die wezenloze bestuurders daar. Moet je werken bij de wedstrijd chili-ned?